Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Činnost školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivní podpory žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Sejkorová, Soňa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na základní škole, zaměřené na reedukační podporu žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zaměřuje na vymezení profese školního speciálního pedagoga, jejího legislativního vymezení a kvalifikací. Popsány jsou činnosti školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, inkluzivní vzdělávání a postupy pro jeho realizaci na základních školách. Vymezeny jsou jednotlivé činnosti školního speciálního pedagoga, spadající do kompetencí vyplývající z profese, se zaměřením na reedukační postupy u žáků se specifickými poruchami učení, konkrétněji u žáků s dyslexií. V praktické části se formou empirického výzkumu zabývala tvorbou reedukačního postupu inspirovaného u metod užívaných pro rozvoj kognitivních funkcí osob se zdravotním postižením, především u osob se sluchovým a zrakovým postižením. Porovnáním pretestu a posttesu kognitivních funkcí pomocí nestandardizovaného testu, vytvořeného pro výzkum, byla zjišťována efektivnost nastaveného reedukačního opatření. Výzkum má pomoci školním speciálním pedagogům, ulehčit jim plánování hodin předmětu speciálně pedagogické péče a poukázat na možnosti, které se jim nabízí pro výběr stimulačních metod práce se žáky s dyslexií. KLÍČOVÁ SLOVA školní speciální pedagog, základní...
Speciálně pedagogická intervence u jedinců se specifickou poruchou chování
Pohořská, Alice ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Volemanová, Marja Annemiek (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem speciálně pedagogické intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. V teoreticky zaměřené části se diplomová práce zabývá popisem problematiky poruch chování, podrobněji vysvětluje pojem specifické poruchy chování, věnuje se jejich klasifikaci a diagnostice. Dále práce popisuje možnosti intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. Jako jedné z možností speciálně pedagogické intervence se věnuje konkrétně arteterapii. V empiricky zaměřené části se diplomová práce zabývá otázkou aplikace arteterapie u klienta se specifickou poruchou chování, a to v prostředí střediska výchovné péče. Praktická část byla realizována za pomoci kvalitativního výzkumu, využita byla metoda případové studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.